Powered By Blogger

piątek, 12 października 2012

Pizzy mi się chce!!!

Normalnie chyba już z miesiąc chodziła za mną pizza. Mogłam zamówić- ale niestety moja ulubiona pizzeria- nieczynna :( Więc nie ma to jak "zrób to sam".


Pyszna pizza , na pysznym cieście - nie może się nie udać :)


Ciasto:
  • ½ kg mąki pszennej,
  • 40g drożdży,
  • 250 ml ciepłego  mleka,
  • 1 łyżeczka soli,
  • ½ łyżeczki cukru (pożywka dla drożdży),
  • 2 łyżki oliwy,
Sos do pizzy :
      puszka pomidorów ( całe lub rozdrobnione )
      czosnek ( wg upodobania)
     przyprawa Italia ( Mammita) lub oregano, bazylia, tymianek,sól ...

Wszystko razem miksujemy blenderem




Dodatki:
według upodobań.
Ja dodałam pomidor, szyneczkę,salami, pieczarki, ser .

Wykonanie:
Drożdże rozprowadzić z cukrem i ciepłą wodą lub mlekiem, wymieszać z 4 łyżkami mąki przykryć i odstawić na 15-20 min., do wyrośnięcia. Mąkę wymieszać z solą.

Do mąki z solą wlać rozczyn drożdżowy, wymieszać i zagnieść dość miękkie ciasto, jeżeli będzie za twarde dodać trochę mleka, dodać oliwę, wszystko razem ponownie zagnieść.
Ciasto podczas zagniatania powinno wyglądać tak, jakby zaczynało puchnąć.
Kulę ciasta podzielić na 2 części. Z każdej wywałkować lub rozciągnąć w powietrzu na dłoni duży krążek o średnicy ok. 40 cm.


Placki układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i wysmarowanej oliwą. Posmarować sosem pomidorowym nałożyć wybrane przez siebie dodatki. Ja całość rozwałkowuję na dużej blasze od piekarnika. Na starty ser sypię jeszcze przyprawę Italia.


Piec w 220 stopniach ok. 15-20 min., należy pamiętać, że czym cieńsza pizza tym krócej pieczemy.



 SMACZNEGO :)

1 komentarz:

  1. Warto też popróbować zrobić fast foody nieco przyjaźniejszymi dla naszego zdrowia, dając inną mąkę, żółty ser zastępując mozzarellą, zamiast salami szynkę drobiową... Ale tak czy siak narobiłaś mi smaku!

    OdpowiedzUsuń