Powered By Blogger

niedziela, 3 sierpnia 2014

TEST HERBAT ROOIBOSS ZIELONY z miętą i z trawą cytrynową ASTRA POZNAŃ

Odebrałam ze skrzynki przesyłkę w której znalazłam 2 opakowania herbat.
 Pierwsza herbatka to ROOIBOS ZIELONY Z MIĘTĄ , a druga ROOIBOS ZIELONY Z TRAWĄ CYTRYNOWĄ.  Producentem herbat jest Poznańska Palarnia Kawy ASTRA.

Lubię pić herbatę. Niekoniecznie jakiejś konkretnej  firmy, ale żeby była dobra i miała SMAK. Nienawidzę natomiast herbat "perfumowanych" tych wszystkich sztucznie aromatyzowanych.

Wracając do tematu. Otworzyłam przesyłkę i wypadły 2 pudełka herbat, każda po 25 torebek (
37,5 g). Opakowania ładne, przyciągające uwagę klienta w zielonej tonacji- jak na zieloną herbatę przystało. Opakowania zabezpieczone folią i tutaj już zaczynają się "schodki" Plusem jest , że mocno trzyma klej tej folii, czyli mocno zabezpieczone wnętrze, ale niestety minusem jest brak struny do otwarcia. Trzeba troszkę się namęczyć aby dostać się do środka. Po zdjęciu folii otwieramy pudełko i zaskoczenie :) każda torebeczka jest zapakowana osobno w foliową torebeczkę- tutaj łatwiej bo jest perforacja. Na opakowaniu można doczytać się składu herbat ( poniżej w opisach) orazsą znaczki ułatwiające, może bardziej marketingowo zachęcające typu :
Bez kofeiny, vit C, Minerały, oraz jaki tam jest dodatek ( mięta lub trawa cytrynowa)



Co to jest czerwonokrzew ?
Czerwonokrzew, czyli Aspalat prosty gatunek krzewu należący do rodziny bobowatych. Dziko występuje w południowej Afryce.
Wygląda tak :
                                      Czyli tak na prawdę nie jest krzewem herbacianym. 










Zacznę może od ROOIBOS ZIELONY Z TRAWĄ CYTRYNOWĄ.

A dokładnie z opakowania  #ROOIBOS Zielony - herbata z czerwonokrzewu z Trawą cytrynową.

Skład : Rooibos zielony 59 %, trawa cytrynowa 39 %, aromat ( wychodzi na to , że 2 % ale nie jest podana ilość :( )
Kraj pochodzenia RPA
Dopiero na spodzie, gdzie skład jest dodane słowo "aromatyzowana " :(
Sposób przygotowania: Zalać wrzątkiem, zaparzać 8-10 min, podawać na gorąco lub zimno.
Koszt na stronie producenta 3.90 zl

Co to jest Rooibos Zielony ?- Ususzone igiełki Aspalatu Prostego nie poddawanego żadnej obróbce-  niefermentowany rooibos.  Zawiera ogromne ilości minerałów i witamin, które nie znikają w procesie utleniania; dzięki temu ma dużo właściwości zdrowotnych.
Ma jasny napar (przypominający napar zielonej herbaty), przyjemny, lekko ziołowy zapach i ciekawy, łagodny smak. Działa uspokajająco i wyciszająco.



Moja herbatka posiada również dodatek trawy cytrynowej, która nadaje posmak cytrynowy( aromat wzbogaca zapach a niepotrzebnie), ale równiez działa uspokajająco i łagodząco.

Poznańska Palarnia Kawy #ASTRA podaje również na opakowaniu, że nie posiada kofeiny, więc jest idealna dla kobiet w ciąży i małych dzieci.


Zaparzyłam ją sobie jako pierwszą . po otwarciu foliowej saszetki mój nos poczuł intensywną woń cytryny. Zaparzyłam jak zostało napisane na opakowaniu. Ja nie cukruję ani herbaty ani kawy. Smak ma lekko słodkawy z nutką cytryny. Bardzo łagodna, jasna . Plusem jest dla niej z pewnością to,  że nie odbarwia zębów. Martwi mnie jednak dodatek aromatu, no ale widocznie są klienci, którzy muszą mieć intensywne aromaty. Dobrze , że on nie jest wyczuwalny mocno w smaku. Herbatki piłam gorące i zimne. Obydwa rodzaje podania są super. Zimna idealna na upały które nas teraz mordują, a ciepła przed snem jak znalazł. Podałam ją również do picia mojemu maluszkowi- zaakceptował bez szemrania :)


Moja opinia?
Bardzo dobra, odświeżająca herbatka. Nie obciąża żołądka, nie zostawia przebarwień na zębach.    Polecam z 2 kostkami lodu ( w wersji zimnej).





 Kolejna to ROOIBOS ZIELONY Z MIĘTĄ.  

Od razu zaznaczam- nie lubię mięty do picia Nie lubię INTENSYWNEJ mięty do picia. 

 Skład : Rooibos zielony 79 %, trawa cytrynowa 20 %, aromat(1 %)
 Kraj pochodzenia RPA
Sposób przygotowania: Zalać wrzątkiem, zaparzać 8-10 min, podawać na gorąco lub zimno.
Koszt na stronie producenta 3.90 zl
Wszystko jak w opisie wyżej tylko dodatkiem jest mięta. Jak dla mnie zbyt miętowa jest ta herbatka. Gdybym chciała napić się mięty- to bym sobie zaparzyła ją oryginalną. Ciut za dużo jej w składzie. Moim zdaniem wystarczyłby tylko orzeźwiający posmak tego zioła.

W wyglądzie zaparzonej nic się nie zmienia jest nadal jasna. Mocno orzeźwia. Idealnie gasi pragnienie. Podałam synkowi - wypił, chociaż również na początku się skrzywił.
Nie jest zła.
Polecam wszystkim, którzy lubią smak mięty, ja lubię ale nie w płynie ;)



Reasumując.

Z pewnością będę kupowała herbatkę z trawą cytrynową. Tutaj firma #Poznańska #Palarnia #Kawy #ASTRA  dała popis ze swją nowością. To jest mój ulubieniec miesiąca. Herbata z miętą również jest dobra, lez jak pisałam ja osobiście nie przepadam za miętą, ale jeśli ktoś lubi to to będzie hicior.


Jeśli macie jakieś pytanie, proszę zadawajcie- ja chętnie odpowiem.

2 komentarze:

  1. też testowałam, również polubiłam herbatki, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) czyli grono sympatyków się powiększa :) Pozdrawiam wesoło :)

      Usuń