Powered By Blogger

czwartek, 6 marca 2014

OSTATKI PRZY PIEKAROKU - uwaga chwalę się ;)

Czasami trzeba :)

Zglosiłam swój udział do "SMAK LUTEGO", który organizował Urząd Miasta.. i wygrałam ;)

Posłałam przepis na nadziewany filet  w cieście francuskim...

 PRZEPIS

 W jury zasiadał Michał Kaczmarczyk jeden z najlepszych mistrzów kulinarnych kraju .


Zrobiłam 2 sztuki , aby stanąć przed jury... i smakowało ! ;) Nie jestem zawodową kucharką, a jedynie kurą domową.. ale widocznie potrafiącą coś tam upichcić ;)

Ale wyróżnienie mnie spotkało -dziękuję :

1. Przepis jest w zakładce "Rudzkie Smaki" Urzędu Miasta  - smak lutego
2. Link do bloga również tam jest - SZALEŃSTWO <3
3. Otrzymałam kosz pełen... CHLEBA - PRAWDZIWY CHLEB pieczony w PIEKAROKU kej to boło za stary piyrwy... chleb taki jak sprzed 100 lat.. NIE IDZIE określić smaku- trzeba go poczuć.. PYSZNY !!

Co to są te "PIEKAROKI" ??

 Przy okazji trochę historii :




Taki oto piekarok został zbudowany ok 1900 roku  składa się z przedsionka ( do weleganio chleba) i pieca. Został odrestaurowany i teraz możemy cieszyć się smakiem tego chleba.  Znajduje się on przy ul. Bujoczka 24. Nieopodal jak wspominałam znajdują się ruiny Dworku. Piękne miejsce na spacer, przy okazji pokazując dzieciom kawałek naszej historii. Co do chleba... jak już wspominałam to całkiem inny smak NIGDY  wcześniej nie jadłam takiego chleba. Mam możliwość jeść chleb ze staryj bekaryje (starej węglowej piekarni) ale to nie to... Tak jak w filmiku zostało powiedziane- posmak buczyny, posmak starych czasów- nie do opisania. Zazdroszczę mieszkańcom sprzed 100 laty, że mogli się nim raczyć codziennie. Niestety tego chleba można skosztować okazjonalnie, ale i tak warto czekać :)

 Tak wygląda chleb z piekaroka- CHLEB RUDZIANIN

                                                                zdj. Arkadiusz Gola

Ten chleb można również kupić w niektórych piekarniach, ale ten z piekaroka jest całkiem inny w smaku.








 DZIĘKUJĘ BARDZO :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz